Groningen-Wenen-Rimini - Reisverslag uit Rimini, Italië van Marlies Dijk - WaarBenJij.nu Groningen-Wenen-Rimini - Reisverslag uit Rimini, Italië van Marlies Dijk - WaarBenJij.nu

Groningen-Wenen-Rimini

Door: marliesdijk

Blijf op de hoogte en volg Marlies

02 September 2011 | Italië, Rimini

Hooi allen!

Daar ben ik dan, aangekomen in Rimini, en tijd om een verhaaltje te typen!
Hou je vast want het wordt een best verhaal :p

Het begon allemaal al een beetje op de zaterdag met 2 erg gezellige afscheidsborrels! Vervolgens zondag als een gek schoonmaken, naar Winschoten om laatste spullen in te pakken en toen begon de reis echt!

Zondag samen met Tessa in de trein naar Wenen vertrokken, heerlijk in de nachttrein, dachten we.. na een redelijk miserabele nacht dus kaputsie in wenen aangekomen. Gelukkig had Geer de bedjes al klaarstaan waar we zo op neer konden ploffen, en doodleuk 4 uur later weer op wakker werden (wekker vergeten te zetten).

Aardig uitgerust gingen we toen Wenen verkennen! Allerlei bezienswaardigheden gezien, paleis Schönbrunn, Karlskirche, Stephansdom, operagebouw en nog meer gebouwen, hundertwasser haus.. en ook ander soort van cultuur snuiven hebben wij ons niet voorbij laten gaan: halve liters drinken achter een gezellig lokaal (eet en drink) marktje, zonnen op de stadsbeach aan donaukanaal, om 11u 's ochtends champagne drinken en chocolaatjes eten bij de opening van Peek&Cloppenburg (uiteraard ook maar een beetje gewinkeld aangezien we er toch waren), plaatselijke cocktails uitgeprobeerd, en niet te vergeten! Sachertorte!

Het was echt echt een gezellige week, en vooral ook de avonden, dan was geer vrij van zn werk! Ook daar nog een kijkje genomen, echt supersuper mooi hotel, en mooi gelegen aan de Donau, ik vind het erg mooi! En het eten was echt hmmm om je vingers bij op te eten!

Donderdag avond hebben gerald en tessa mij op de trein gezet. Was ook een bijzondere nacht, met dronken tjechen of zwitsersen ofzoiets in en naast mijn coupe, nog lekker wat wijn over me heen gekregen, maar ondanks dat later nog wel 'goed' geslapen.

Vanochtend in Rimini eerst mn koffers naar het hostel gesleept, dit bleek bijna een halve dag taak. Steeds aan het stuntelen met de koffers trein in trein uit, bus in bus uit, toen eindelijk in de buurt van het hostel, maar werd ik de andere kant op gestuurd door een behulpzame italiaan (en ja ik heb daarna nog 2 gevraagd die dezelfde kant opwezen avanti avanti). Uiteindelijk de 4e die zei dat ik weer een kilometer de andere kant op moest (waar ik dus aanvankelijk de bus was uitgestapt) en dan hoort een km niet ver.. maar met 2 te zware koffers waarvan 1 door de wielen is gezakt was het best ver.

Maar mag niet zeuren! Ik ben er gekomen, en het is een heel leuk hostel, en het is super super lekker weer!! Dus ben maar op verkenning gegaan door Rimini (dit keer met een map vd stad) en heb nog een hostel gevonden met perfecte locatie, dus vanaf zondag t/m vrijdag ook weer een slaapplekje. De 1e lasagne is ook al weer binnen, en zo maar eens een kijkje nemen bij de zee!

Tot het volgend berichtje!

Liefs vanuit Rimini!

Oja trouwens errg slecht idee om als vrouw in je 1tje tijd in Rimini door te brengen. Sowieso afrader. Ik had al 5 nieuwe 'vrienden' kunnen hebben, waarvan 1 zn auto in de strijd gooide, hij wou me overal wel heen rijden... foute boel!


  • 02 September 2011 - 18:41

    Margriet:

    Mooi verhaal, geweldig, had natuurlijk al het een en ander gehoord.

    Alleen de laatste zinnetjes had je voor je moeder niet hoeven schrijven....haha.
    Pas goed op jezelf en geniet ervan
    Liefs Mama

  • 03 September 2011 - 18:38

    Gerald Prins Dyk:

    Hey lies,

    Mooi dat de reis naar Rimini ook naar verwachting verlopen is ;) had ook niet gedacht met die grote groep dronkenlui dat het rustig zou blijven lol. Veel plezier bij je taal cursus!

    Dikke kus Gerald

  • 10 September 2011 - 21:17

    Henk En Sabina:

    Hai Marlies,
    Even een kleine reactie van ons. Zo te lezen heb je al weer heel wat beleefd. Heb vanmiddag tijdens de Run ook nog wat van je andere 'ervaringen' gehoord.
    Geniet van je tijd en we blijven je 'volgen'.

  • 11 September 2011 - 10:14

    Simone:

    How niiiiiice! :D

  • 11 September 2011 - 10:17

    Simone:

    Marlies..... ik was al jaloers, maar nu kijk ik naar de weersvoorspellingen van Rimini.... en nu ben ik nog jaloerser! Maar ben blij dat je het naar je zin hebt daar en dat je nog even van een verlangde zomer kan genieten :D
    Liefs!

  • 11 September 2011 - 10:18

    Simone:

    Marlies..... ik was al jaloers, maar nu kijk ik naar de weersvoorspellingen van Rimini.... en nu ben ik nog jaloerser! Maar ben blij dat je het naar je zin hebt daar en dat je nog even van een verlangde zomer kan genieten :D
    Liefs!

  • 12 September 2011 - 02:32

    Mieke:

    Hey! gevonden hoor je site! Heerlijk, ik hoop dat je snel foto's plaatst, kunnen we een beetje op de hoogte blijven met beeldmateriaal :D Niet teveel foute vrienden maken hoor ;)

    Liefs vanuit Wollongong!

  • 15 September 2011 - 14:37

    Tessa:

    Hahaa ik lees het nu pas ;) en idd niet je ouders (en mij!) ongerust maken hihi xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 16 Aug. 2011
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 11220

Voorgaande reizen:

11 December 2014 - 07 April 2015

Nieuw Zeeland

17 September 2012 - 03 Oktober 2012

Pompei, Santa Domenica e Ancona!

28 Augustus 2011 - 17 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: