Ancona it is! - Reisverslag uit Ancona, Italië van Marlies Dijk - WaarBenJij.nu Ancona it is! - Reisverslag uit Ancona, Italië van Marlies Dijk - WaarBenJij.nu

Ancona it is!

Door: marliesdijk

Blijf op de hoogte en volg Marlies

13 September 2011 | Italië, Ancona

Buona sera,

Hoog tijd voor een nieuw verhaaltje.
Na 10 dagen Rimini ben ik dan toch eindelijk in Ancona aanbeland!

De tijd in Rimini was echt super. Best een belevenis om in je eentje op reis te zijn, maar hostels zijn echt geweldig! Je komt echt zoveel mensen tegen uit allerlei werelddelen, heel leuk.

Mijn 1e dag in het hostel ontmoette ik gelijk al 2 meisjes uit Wenen, 3 canadezen en 2 australiërs! Dit resulteerde algauw in veel gezelligheid, en met de 3 canadezen nog op pad geweest om een leuke kroeg te zoeken, wat uiteindelijk mislukt was. Maar we hadden algauw plannen om de dag erop met 3 een oud stadje te gaan bezoeken, dus zou het wel goed uitkomen als we niet al te laat in bed kwamen... En we konden de dag erop ook nog stappen (Rimini, party city..)

Zaterdag dus vroeg aan het ontbijt en ging ik met Eric en Jimmy naar Urbino. Dit is een klein oud stadje met nog oude stadsmuren en een kasteeltje en dat soort, erg leuk! Achteraf gezien was het best lang reizen om 'ff' naar toe te gaan, maar echt een super dag gehad! Terug in het hostel konden we gelijk aanschuiven bij het eten: elke zaterdag namelijk free pasta! Die avond nog weer lekker aan het strand gezeten en daarna op stap! Toen nog even de vriendelijkheid van italianen getest, en algauw stopte er een auto met wie we wel mee mochten rijden naar de club, scheelde weer een half uur lopen :)

De dagen erop ben ik verkast naar een ander hostel, dichter in het centrum zodat ik in 10 minuutjes naar mn taalcursus les kon lopen. Van maandag t/m vrijdag elke ochtend 4 uurtjes les gehad, echt heel leuk! En ook super nuttig, ik was de enige met beginnersniveau, dus ik had gewoon privé les! En om de trend vanuit Wenen nog maar even door te zetten: op vrijdag wouden de leraressen een klein feestje houden, omdat het voor een paar mensen de laatste cursusdag was, en sommigen hebben daar echt 2 maanden lessen gevolgd, dus toen kwamen ze om 11u met champagne aanzetten! how i love this country! :p

In het nieuwe hostel ook een hoop mensen ontmoet, waaronder 4 uit edinburgh! De 1e avond met nog een ander nederlands meisje een bult pannekoeken gebakken voor iedereen, super leuk om iedereen aan de nederlandse pannekoeken te zien!
De andere dagen ook super gezellig, samen hangen op het strand of in het hostel. Uiteten of gezellig samen koken en natuurlijk zo nu en dan een drankje doen! 3 mensen die ik heb leren kennen blijven 5 maanden voor hun studie, dus ik ga vast en zeker weer een x een weekendje terug naar rimini!

Verder nog een nieuw begrip bijgeleerd: aperitivo. Ik dacht dat het zoiets was als een alcoholisch drankje na het eten, maar hier betekent het: een alcoholisch drankje (voor het avondeten) vergezeld van allerlei hapjes. We gingen naar een bar waar je dat kon doen, en bestelden we een drankje van €4, en vervolgens free food! allerlei pasta's en pizza(brood) achtigen en groenten en patat en aardappelkroketten en nog meer. Een heus feestmaal dus! Dus ik weet niet of italianen daarna ook nog echt gaan avond eten.. wij hebben in ieder geval ons buikje volgegeten bij dat lopend buffet! :D

Verder was het minpuntje in Rimini nog dat mn tas is gestolen... echt balen! Maar ook goed aan mezelf te wijten.. dus tja, een leer voor de volgende x. Alleen beetje onhandig zo zonder bankpassen, maar gelukkig was er een super aardige canadees, goed van vertrouwen, die me gewoon even 300e heeft geleend!! Dat was best wel mn redding, anders was het nogal lastig geworden ...

Vanochtend dan toch eindelijk op weg gegaan naar Ancona! Ik dacht 'even' verhuizen, maar ik was dus alweer vergeten dat mijn tassen loodzwaar zijn...(de volgende x als ik met treinen en bussen moet neem ik echt de helft minder mee :p )
Het was zowaar een heuze work-out en ik was dan ook half dood toen ik om 16u eindelijk in het studentenhuis aankwam, nadat ik de sleutel had gehaald en de halve stad was doorgereisd.

De '1e indruk' (eigenlijk had ik die al gehad toen ik een dagje in Ancona was geweest met vakantie) is echt goed! Het is echt wel een gezellig stadje en ben nog met mn nieuwe huisgenootje Claire (alweer iemand uit schotland) het centrum in geweest en er hangt echt een super sfeer! En de vorige keer had ik de magnifieke winkelstraat ook nog niet gezien ^^

Sofar so good! Nog 2 daagjes relaxen, en dan moet er donderdag toch echt begonnen worden met het serieuze leven!

Arriverdeci! Liefs uit Ancona

  • 13 September 2011 - 04:02

    Gerald:

    Leuk om te lezen dat het goed gaat en je het naar je zin hebt. Hostel wereld is indd appart maar zeer gezellig!
    Hoop dat de stage ook zo goed bevalt... Haha;)

    Tot over een maand (k)

  • 13 September 2011 - 07:35

    Laura:

    Marlies, wat een mooie verhalen! Erg leuk om te lezen! :) Geniet er nog even van en succes met je stage!

    Liefs

  • 15 September 2011 - 14:40

    Tessa:

    Klinkt allemaal heel erg leuk ik krijg ook al zin in reizen :D

  • 18 September 2011 - 08:41

    Marriel:

    Hee Marlies! Wauw echt leuke verhalen! Hoop dat je eerste dagen stage ook goed zijn bevallen :) Heel veel succes en plezier daar!!

    Liefs

  • 20 September 2011 - 18:14

    Margriet:

    Prachtige verhalen..fijn dat je geniet..en toch nog veel dingen geleerd...super! Succes met je onderzoek. gr xxx mama

  • 15 Oktober 2011 - 07:51

    Oma:

    Hallo Marlies ik heb je reisverslag gelezen geweldig hoor en dat je het zo naar je zin hebt,Ga zodoor meid je komt er wel ben trots op je.Veel plezier met de Fam. dikke kus liefs Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 16 Aug. 2011
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 11212

Voorgaande reizen:

11 December 2014 - 07 April 2015

Nieuw Zeeland

17 September 2012 - 03 Oktober 2012

Pompei, Santa Domenica e Ancona!

28 Augustus 2011 - 17 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: