laatste weekjes - Reisverslag uit Ancona, Italië van Marlies Dijk - WaarBenJij.nu laatste weekjes - Reisverslag uit Ancona, Italië van Marlies Dijk - WaarBenJij.nu

laatste weekjes

Door: marliesdijk

Blijf op de hoogte en volg Marlies

01 Februari 2012 | Italië, Ancona

Hoi allen die lezen!
Nog even een kleine update!
De 5 maanden zitten er al bijna weer op.. nog maar 2 weken! Ik begin nu al dubbele gevoelens te krijgen, want Italië is toch ook echt wel mijn landje! En toch ook heel veel zin om weer naar Groningen te gaan, maar ga zoveel dingen hier missen.. en uiteraard de mensen die ik hier heb leren kennen!

Alweer eventjes terug weer een weekendje naar Rome geweest met Barbara en Nicole!! Rome blijft echt amazing, erg mooie stad. Voor iedereen die nog een city tripje wil plannen: Rome is zeker het overwegen waard!!
Weer zoveel mooie dingen gezien, en elke keer blijven zie je weer nieuwe dingen en met een ander zicht, blijft leuk!! Ons geweldige hostel missen we zeker niet haha, maar we gingen ook voor cheap en er stond niet op de planning om enige quality time in het hostel door te brengen haha, maar er was dus dan ook echt niks op 3 bedden na en kale muren! Maargoed, die 3 bedden daar gingen we dus voor, 's avonds laat erin en 's ochtends weer vroeg eruit, op pad in bella roma!!
Het lukt niet echt om dit weekend beknopt te beschrijven, dus neem maar gewoon aan dat het SUPER gezellig was!!! onze ijs-koffie-pizza kennis is weer goed bijgespijkerd, ook onze romaanse historische kennis, en onze bankrekeningen deels geplunderd, kortom: geslaagd weekend!

Verder moest ik natuurlijk weer hard aan de slag in het ziekenhuis om het onderzoek af te ronden, ach en eigenlijk zit dat nog op hetzelfde pad.. iedereen vraagt hoe het gaat en of het bijna af is.. voor mn gevoel gaat het aardig, maar nog lang niet af.. en tja dat wordt gewoon STRESS de laatste week, en dan komt het vanzelf wel weer goed! En er is uitloop van 6 weken, om je verslag af te ronden, maar dan moet natuurlijk al het nodige wat op bestemming moet gebeuren, wel al gedaan zijn, en dat komt wel goed :)

Verder weer de nodige feestjes gehad, late night pizza's en drankjes op piazza di papa! Vrienden opgezocht in Tavernelle, nieuwe vrienden in het studentenhuis in het centrum, en nog altijd de avondjes uit, lunch en diners met studenten uit het ziekenhuis!!
Op de intensive care afdeling zit ik vaak in het zelfde kantoortje met Marisa, een vrouw die wat organiserend werk doet, en die kwam laatst ineens met een zak vol lekkernijen van de bakker binnen: Provi TUTTI! Ik moest dus alles proberen haha. Waren typische lekkernijen in de carnavals periode! Als een ware 'ik hou van italiaans eten en ik ga ook daadwerkelijk alles proberen' (en nou heb ik sowieso niet zon afschuw voor lekkernijen...), heb ik dus alles gegeten, ik was serieus ietwat misselijk. MAar wederom errg lekker hoor, die italianen weten wel wat lekker is!

Verder had ik niet zoveel tijd meer om alle weekenden nog weer weg te gaan en stadjes af te reizen, he verdorie, moet ik dus weer een x terug naar italie! :D
Voor nu staat alleen Rimini nog op de planning, niet dat ik daar nog niet geweest ben, maar een leuk uitje op de planning!!(daar ligt overigens nu 0,5 m sneeuw!) En ook nog San Benedetto, San Georgio en hopelijk Ascoli-Piceno (kijken of de 3 in 1 dag te proppen zijn), een paar geneeskunde studenten wonen daar! Matteo en Giada komen uit San Benadetto en Carlo uit San georgio, en Ascoli wil ik sowieso zelf nog graag zien en het ligt allemaal in de zelfde richting. In San Benedetto staat de Kantina op de planning: wijntjes proeven en daarna uiteraard met veel te veel wijnen thuiskomen!

Tja en verder overdag maar stressen voor het onderzoek en als een gek statistieken! haha dat zeg ik nu trouwens wel zo mooi, maar eigenlijk is het probleem misschien wel dat ik me al veelstegoed aan het italiaanse ritme heb aangepast, waar werken als een gek niet echt voorkomt :D
maar ik ga mijn best doen!

Nog even wat 'voedsel-updates' aangezien die uiteraard niet in de italiaanse blogs kunnen ontbreken...
Laatst nog weer mn risotto op de proef gesteld en gekookt voor een italiaan, maar het is de keuring weer door gekomen, dus misschien smaakt het dan al wel bijna op zn italiaans!!
(Of waarschijnlijker, was het gewoon beleefdheid) anyways, het is eetbaar, dus ben er klaar voor om het in Nederland ook te koken denk ik zo ^^

Ontbijtkoek, speculaas, jodekoeken, stroopwafels, dropjes en nederlandse kaas vielen hier trouwens erg goed in de smaak, voelde me zo af en toe bijna Sinterklaas! En nouja.. nou moet ik toegeven dat het ontbijtkoek mijzelf ook de ochtenden door heeft geholpen (a) Oja en pannekoeken blijven mensen ook lekker vinden! Laatst nog een hele stapel gemaakt voor huisgenootje en 3 vrienden die tegenover ons wonen, in combinatie met fruit, jam, nutella, suiker, slagroom, was het weer een waar feestmaal :D

Arrivederci tot in de volgende blog, de laatste zal dat wel worden denk ik!
liefs van uit italia!



  • 01 Februari 2012 - 23:08

    Margriet:

    Wat een super verhaal, tis net of ik bij je ben in Italië, haha. Geniet nog van de laatste weekjes in Italië (voorlopig) haha en veel plezier met je medebewoonsters en vrienden.
    Liefs Mama

  • 02 Februari 2012 - 08:44

    Tessa:

    Neem je wat lekkernijen mee terug naar Nederland? Ik ben jaloers! :D xxx

  • 02 Februari 2012 - 10:04

    Erna:

    Hoe krijg je het voor elkaar zoveel in zo een korte toijd te doen!
    Top..geniet ze nog en succes met de laatste loodjes.
    Liefs uit Molinis
    ps..echt 28C bij jou..???? ooohhh

  • 02 Februari 2012 - 19:13

    Anneke:

    Volgens mij heb jij het prima naar je zin in Ancona. Als die temperatuur klopt dan snap ik dat best!!! Beetje studeren, beetje terrasjes pikken. Afgezien van de stress om alles optijd af te hebben is alles best aangenaam.
    Nou geniet er nog even van.
    Tot over 2 weekjes.
    Groetjes Anneke

  • 03 Februari 2012 - 10:27

    Simone:

    Super!! Geniet nog even van de laatste weken daar.. Enne, I love risotto ;)

  • 03 Februari 2012 - 14:19

    Marlies:

    oeh was het maar 28 graden!! neehoor het is hier ook winter nu, om en nabij het vriespunt. Eergisteren hadden we de hele dag storm, en was het hele ziekenhuis op de kop! aangezien dit gebouw over 2 jaar wordt gesloopt is het in slechte staat, dus op alle verdiepingen waren lekkage problemen, de toiletruimte naast mijn werkplek was overstroomd, doordat het dak lekte en verder stroomde het de gang in via het platte dak :p en als je door de gangen liep buiten de afdelingen, dan voelde je de wind waaien, haha echt ongelovelijk! En vannacht hadden we dan eindelijk maar toch sneeuw, en vandaag de hele dag een soort half sneeuw half regen. Maar des al niet te min, is he tnog steeds genieten hoor hier! ;)
    p.s. Simone: komt dat even goed uit!!!!!!!!! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 16 Aug. 2011
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 11207

Voorgaande reizen:

11 December 2014 - 07 April 2015

Nieuw Zeeland

17 September 2012 - 03 Oktober 2012

Pompei, Santa Domenica e Ancona!

28 Augustus 2011 - 17 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: