Kleine update - Reisverslag uit Ancona, Italië van Marlies Dijk - WaarBenJij.nu Kleine update - Reisverslag uit Ancona, Italië van Marlies Dijk - WaarBenJij.nu

Kleine update

Door: marliesdijk

Blijf op de hoogte en volg Marlies

14 December 2011 | Italië, Ancona

Ik zit weer eens in het ziekenhuis met ietsie te weinig concentratie (het is ook al vrij laat, dus dan mag het toch?!) dus ik dacht, ik schrijf gewoon nog even een stukje!
Om 18u weer een meeting met de professor, dus het kan nog net even!

Wat betreft het onderzoek gaat het goed, nog even druk voor de kerst aan! Afgelopen maandag dus ook een meeting gehad, en er is nu weliswaar een tijdsplan gemaakt! Ik werk samen met een paar artsen die uit deze gegevens een publicatie willen halen, dus samen proberen we de gegevens compleet te maken, te perfectioneren etc. Ik doe in ieder geval van alles een stuk, zodat ik echt het hele proces van 'het onderzoek doen' doorlopen heb.

Vanochtend zijn Greg en Clair terug naar huis gegaan, dus dat zal een gekke gewaarwording zijn als ik straks thuis kom.. Maar wie weet kom ik zo eindelijk toe aan fatsoenlijke uren nacht rust :p
Zaterdag ga ik verhuizen, en gekgenoeg is het de plek geworden waar ik eigenlijk absoluut liever niet meer naar toe wou :p

Afgelopen maandag was ik kamers wezen kijken, maar de kamer bij de italiaanse familie heb ik niet gezien, want het meisje die me er over vertelde wou er echt perse zelf in, dus ze wou mij gewoon in haar contract praten. Dat huis van haar was mijn 2e optie, en het is ook echt een heel mooi groot appartement, grote kamers, keuken, woonkamer, zelfs een wasmachine en oven!! (die mis ik echt op het moment namelijk)
Maar ik kwam er achter dat ze geen idee hadden wat ze moeten gaan betalen voor de rekeningen en dat er geen internet is. Ook was het niet duidelijk hoeveel mensen er blijven wonen, dus als mensen weg gaan zonder te overleggen schieten de kosten voor de rekeningen ook omhoog. En waarsch had ik ook in februari dan iemand moeten zoeken voor in mijn plaats. Naja voor de laatste 2 maanden heb ik niet echt zin in zulk gezeur en wil ik zeker niet vast zitten aan rekeningen of wat dan ook.

Toen stelde een ander meisje die daar woont voor, om me het studentenhuis te laten zien, aangezien haar vrienden daar wonen, dus kon ik wel even een kamer bekijken. En toen ik daar binnenkwam was de knoop eigenlijk meteen al doorgehakt!
Het is daar gewoon super schoon! er is elke dag een schoonmaakster die alles schoonmaakt! yay!
en de kamers zagen er ook heel gezellig uit. Ik krijg weliswaar wel weer een kamergenootje, maar het plafond zit zo hoog, dat ze de kamer in 2 verdiepingen hebben verdeeld. Dus het is natuurlijk dan wel meer gehorig, maar in principe heb je wel gewoon je prive deel.
En we hebben nog wat lukraak rond geklopt op de deuren, en bij toeval kwamen we toen in het appartement waar mijn toekomstige huisgenootjes wonen! :P
Erg grappig, dus gelijk even voorgesteld etc. En mn toekomstig kamergenootje lijkt me erg aardig, dus helemaal goed!
En qua logees... tja ik zou dat natuurlijk nooit doen, aangezien het niet mag..... maar ik hoorde heel toevallig dat zolang je de schoonmaakster te slim af bent het keine probleme is! ;P

haha de professor belde net dat de meeting niet doorgaat of het zou pas half 8 worden, maar ik vrees dat ik tegen die tijd omval van de honger, dus hebben het verplaatst naar morgen. Nu maar zo op naar huis!

Oja we hebben vorige week een geweldige irish pub ontdekt hier in het centrum! Altijd vol met mensen, gezellige sfeer en muziek en lekkere biertjes. Gister avond daar met zn allen nog weer naar toe geweest als afscheidavond voor Greg en Clair.(Geer ik heb gisteren speciaal voor jou een chouffffff gedronken! had alleen niet zon hippe telefoon dat ik even een fotootje kon uploaden.. maargoed, dan weetje het bij deze :D)

Tja verder niet veel nieuws geloof ik... Vanmiddag was er weer een kleine party, want dokters moeten een examen doen als sollicitatie voor een vaste baan. En nu hebben de 5 dokters vanuit dit ziekenhuis van de neonatologie, ook alle 5 de baan gekregen! (er solliciteerden iets van 20 denk ik). Maargoed, de tafel was dus weer goed gevuld!!! Mini pizzaatjes, minicrossaintjes met knakworstje erin, speciaal soort cake mat mandarijn of kastagne of amandel er in, en nog bladerdeeg broodjes met tomaatsaus en kaas etc etc. jum!

Oja mijn nieuwe voornemen: hardlopen! Maar in het centrum kan dat straks heel goed, ein-de-lijk vlakke wegen!

In de volgende update stuur ik een adres mee!

ciaooo

  • 14 December 2011 - 18:53

    Margriet:

    He hoi. leuk dit verhaaltje. Je zal Clair en Greg nog wel missen. Maar in het studendentenhuis ontmoet je weer nieuwe mensen. Verstandig besluit om hier de laatste 2 maand te gaan wonen. leuk al die dingen die je doet, vooral de lekkere hapjes, haha
    liefs Mama

  • 15 December 2011 - 14:06

    Bas & Leen:

    Hey Marlies,

    Leuke en leerzame ervaringen zo te horen. Vind het ook fijn om te lezen dat je Gerald z'n biersmaap kan waarderen :-)

    Geniet nog ff van je tijd daar.

    groetjes uit den bosch

  • 17 December 2011 - 22:22

    Wim En Rina:

    He Markies,

    Volgens mij heb jij het nog steeds erg naar je zin. Leuk allemaal je verhalen... enneh... hopelijk lukt het om te gaan hardlopen want van al die lekkere hapjes krijg je een dikke......
    Veel plezier in je nieuwe huis...
    Liefs Wim en Rina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 16 Aug. 2011
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 11210

Voorgaande reizen:

11 December 2014 - 07 April 2015

Nieuw Zeeland

17 September 2012 - 03 Oktober 2012

Pompei, Santa Domenica e Ancona!

28 Augustus 2011 - 17 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: