De eerste 4 weken update - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marlies Dijk - WaarBenJij.nu De eerste 4 weken update - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marlies Dijk - WaarBenJij.nu

De eerste 4 weken update

Blijf op de hoogte en volg Marlies

17 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Tijd voor een update!

Ondertussen al weer 4 weken in NZ, en het is echt awesome!!

10 dagen roadtrip
Mn 2e dag in NZ kwam ik 2 meiden tegen (Emi uit chicago en Tessa uit dld) in het hostel, en zij gingen een auto huren, en vroegen of het me leuk leek met hun mee te gaan. De eerste 10 dagen waren zo ineens gepland! De trip begon in Christchurch en vandaar gingen we naar Kaikoura- Abeltasman national park- Westport- Greymouth- Glaciers- Haast- Wanaka- Lake pukaki- mount cook- lake tekapo en weer terug naar Christchurch. Hebben voornamelijk gekampeerd op freedom campsites, vaak gratis of een paar dollar, maar er was dan ook helemaal niks, alleen een dixi wc. Maar het is echt onbeschrijvelijk hoe heerlijk het is om uit je tentje te kruipen en het eerste wat je ziet is een prachtig meer of strand en zee, en er is verder (bijna) niemand. Ultiem! Verder whale watching gedaan (5 walvissen gezien en wel 50 dolfijnen), langs de kust veel zeehonden gezien, in abeltasman 4-5uur gekayakt langs de kust en 3uur terug gehiked, en verder veel kortere wandeltochten en uitzichten etc. Onderweg kom je overal weer mensen tegen en in Haast eindigde de avond in een jamsessie en zingen met de locals, super gezellig was dat!

6 dagen verlenging vd roadtrip
Emi en Tessa hadden vantevoren gepland met 2 spaanse meiden verder het zuiden te reizen, dus vanaf hier zou ik zelf weer verder gaan want 5 in een auto ging nooit passen. Maar toen het zover was wilden ze me houden, dus je wilt niet weten hoe maar met 5 meiden en 5 backpacks in een autootje gepropt gingen we op weg!! Plakkerig zwetend maar erg gezellig gingen we op weg langs de oostkust naar beneden: Oamaru-Dunedin-Purpoise bay-Curio bay- Catlins- Fiordlands- Milfordsound- Queenstown. Weer met name kamperen, onderhand had ik spijt dat ik niet toch een luchtbedje oid had gekocht haha, maar nog steeds onbeschrijvelijk mooi allemaal! Kerstavond waren we in de middle of nowhere dus kerstgevoel niet echt meegemaakt. Eerste kerstdag de yellow-eyed penguin heel dichtbij langs zien lopen, dat was echt heel gaaf!!

Oud&nieuw- liften- couchsurfen en Stewart Island!
Emi en ik hadden besloten in Qeeunstown de auto te verlaten, want de rest ging weer terug naar plekken waar we al geweest waren en weer naar Christchurch, wij hadden langer de tijd en wilden oud&nieuw niet in de middle of nowhere vieren. Tijdens de 1e 10 dagen 2 jongens ontmoet in Wanaka die ons hadden uitgenodigd daar oud&nieuw te vieren, dus de 30e was onze eerste lift poging op naar Wanaka! Liften is echt easy peasy op het zuidereiland, stonden steeds maar max 3 min. soms waren we nog aan het overleggen wat de beste plek was om te staan, of we waren nog patatje aan het eten en er stopte al een auto! Veel leuke mensen ontmoet en grappige verhalen aan overgehouden. In Wanaka waren we dus bij locals thuis die hele vriendengroepen over de vloer hadden, zon 30-40 mensen en ze gingen elke avond weer op stap van kerst t/m begin januari. Uiteindelijk hadden we een soort oud&nieuw 3daagse, in deze periode ookk de pie`s ontdekt, yummm. Oudjaarsavond ging hele groep naar festival, maar kaartjes waren uitverkocht, toch gelukt binnen te komen! Super gezellig gehad in Wanaka. Toen gingen we verder zuid liften met alls einddoel de 3daagse hike op Stewart Island!! Dit was echt echt heel gaaf, 3 dagen ongerepte natuur, 38km gelopen, slapen in hutten zij aan zij met onbekenden en heel heel mooie natuur. Eerste dag 2 amerikanen tegen gekomen en daar de rest vd track mee opgelopen. s avonds gitaar spelen aan de kust en dolfijjnen uit het water zien springen, s nachts opzoek naar kiwi`s in de bossen en sterren kijken, ultiem again! Emi is nu weg en ik heb een paar dagen in Wanaka weer vertoefd, heerlijk aan het meer. Nu opweg naar Arthurs pass om wat hikes te doen en dan vanaf dinsdag in Akaroa werken op een klein boerderijtje inruil voor onderdak!

9 feb begint mn coschap in coopers beach, en ga in cable bay wonen voor 6 weken.

Sofar so good, geniet vol op hier! En wil nog lang niet terug!

• 17 Januari 2015 - 21:09

Margriet:

Het is al prachtig om dit verhaal te lezen, in die zin reis ik een beetje met je mee. Leuk dat jet het zo naar de zin hebt. Liefs mama

• 17 Januari 2015 - 21:14

Bert Dijk:

Mooi dat je het zo naar je zin hebt! Geniet er verder van en thuis zullen wij alle foto`s nog bekijken!

Veel liefs Papa

• 17 Januari 2015 - 21:46

Rob:

Gaaf om al je verhalen te lezen en natuurlijk dat jij het naar het zin hebt! X

• 18 Januari 2015 - 00:36

Edwin:

Dat is nog es een vakantietrip:-). Absorbeer zoveel mogelijk..enjoy!!!

• 18 Januari 2015 - 01:58

Gerald Prins Dyk:

Hey sis

Hoort allemaal goed en lijkt allemaal zeer leuk.
    Alleen jammer dat de tijd so snel gaat!
    Genoeg op papier schrijven en fotos nemen, kan je straks alles in rust nog eens doornemen :)

Dikke kus
    Gerald

• 18 Januari 2015 - 10:42

Saskia:

Hai Marlies! Ik zag jouw blog via Facebook, wat ontzettend gaaf dat je naast het reizen ook coschappen in NZ gaat doen! Welk coschap? Is daar ook een ziekenhuis(je)? Wonen daar veel Maori? Veel plezier en succes!!
    Groetjes, Saskia

• 18 Januari 2015 - 16:47

Geerhard.:

Leuk jou reisverslag te lezen,je vermaak je daar wel hé. Geniet er nog een poosje van. Heel veel liefs van Opa.

• 19 Januari 2015 - 05:10

Marlies:

Hee Saskia! Leuk dat je de blog hebt gelezen! Ik ga coschap lopen bij een huisartspraktijk in Cooper's beach. Wonen inderdaad ook veel Maori in dat gebied. Er is zover ik weet geen ziekenhuis in de buurt, dus neem aan dat de huisartsen meer opvangen. Lijkt me erg interessant en heb er super veel zin in! Welke richting ben jij uiteindelijk opgegaan? Weet nog dat je bij dermatologie werkte en daarna seh geloof ik?

• 03 Februari 2015 - 22:24

Saskia:

In een huisartspraktijk, wat leuk! Je zal inderdaad ook meer spoedopvang doen inderdaad als er weinig 2e lijn in de buurt is. Leerzaam! Ik doe nu de huisartsopleiding, september dit jaar ben ik klaar, het is echt superleuk! Dus ik denk dat jij het daar ook wel erg naar je zin zal hebben, succes!